9005630532 |
Química en context: desenvolupar competències al batxillerat |
2021-2022 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Postobligatòria. Batxillerats |
|
|
|
18/11/2021 - 30/5/2022 (20 hores) de h a h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
PQCB Química en context: desenvolupar competències al batxillerat
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Realització d'activitats del projecte Química en context per exemplificar el treball per competències al batxillerat.
Acompanyament del professorat interessat en conèixer, realitzar i reflexionar sobre activitats del projecte, i en el cas que ja els utilitzin unitats senceres del projecte, acompanyament de la implementació dels materials del projecte Química en context i reflexionar sobre els resultats de la implementació.
|
| |
Objectius |
Apoderar el professorat de batxillerat de química del centre per treballar la química en el marc de les competències i les activitats i unitats didàctiques del projecte Química en context, i l'adaptació d'aquestes activitats.
Específicament:
- acollir al nou professorat que incorpori el projecte a l'aula,
- afavorir l'intercanvi d'experiències entre el professorat participant
- promoure la col·laboració entre el professorat per a la resolució de problemes i dificultats i en l’elaboració de preguntes d’avaluació competencials de química en context
- compartir el feedback de la utilització a l’aula d’activitats del projecte, d’unitats senceres o dels materials de tot un curs.
|
| |
Continguts |
Activitats vinculades a idees clau i competències de la química de batxillerat (i 4t ESO) en contextos relacionats amb la gestió sostenible de recursos, el paper de les bateries en la transició energètica, l'emergència climàtica, els fàrmacs, l'hidrogen com a combustible de futur, la nutrició...
Pràctica reflexiva, intercanvi d'experiències, treball en equip.
|
| |
Observacions |
Cal la inscripció de més d'un professor/a de química de batxillerat, en el cas que n'hi hagi més d'un. També es pot inscriure, però no és necessari, professorat de química de 4t d'ESO si hi ha algun professor/a del centre inscrit. Formació telemàtica en entorn moodle i algunes sessions telemàtiques previstes el dimecres o dijous tarda en dates que s'informaran a l'inici del curs.
|
| |
Avaluació |
Grau d'assoliment dels objectius, de participació i de les tasques proposades en equip.
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència a les connexions, participació i realització de les tasques proposades.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de química de batxillerat i de química de 4t d'ESO.
|
| |
E-mail |
cesire-ciencia-grup@xtec.cat
|
| |
|
|